זומו הוא מוזיאון נייד, מבוסס קהילות, שנודד בכל רחבי ישראל ומציג תערוכות מתחלפות שנאצרות ונוצרות בשיתוף עם הקהילות המקומיות שמארחות אותנו. אחרי התחנה הראשונה בירוחם, בדצמבר 2017, ואחרי מסע ארוך, מאתגר ומשגע, אנחנו עוגנים בנובמבר הקרוב בערד!

מילנה גיצין אדירם – מנכ"לית ואוצרת ראשית. 
 

מבט כולל על החברה

זומו, עמותה ללא מטרות רווח, פועלת להביא אמנות ותרבות איכותית לכולם. כמוזיאון חברתי בלתי תלוי זומו רוצה להשתלב בקהילות השונות שבהן הוא מתארח, לקבל ולתת ולהפוך את האמנות לשפה משותפת ומחוללת שינוי חינוכי, חברתי וכלכלי.
  1. הצוות המשוגע שחולם, יוזם, אוצר, יוצר והופך את זומו מחלום למציאות כולל את המנכ"לית, Milana Gitzin-adiram, המנהל האמנותי Shay Id Alony, האוצרת הראשית Ofra Harnam, מנהלת מחלקת חינוך Halit Michaeli, מנהלת מחלקת קהילה Sharon Glazberg, יו"ר הבורד Ronit Reichman Lahat, גייסת המשאביםEmily Berg Eliyahu המפיק חסר הפייסבוק קובי (אבו אסי) אבן חיים ועוד חבורה אמיצה של אנשים שתומכים ברקע. כולם בהתנדבות. כולם מתוך אמונה בדרך ואמנות בדרך. התומכים המרכזיים שלנו הם מפעל הפיס, קרן אריסון ישראל, השותפים המקומיים, סותבי'ס העולמית, ועוד רבים ונדיבים שמעדיפים להישאר מאחורי הקלעים.
  2. מבחינתנו, זומו הוא בסך הכל ספסל נייד שמציע לעוד ועוד אנשים עוד ועוד דרכים להצטרף לשיח. כשברקע הקולות הפלגניים ולעומתיים גוברים, אנחנו מניחים בשטח מבנה דינמי שבו כולם יכולים לדבר זה עם זו בדרכי נועם וליצור דיבור חדיש. האם זה מספיק? אנחנו לא יודעים. האם זה טוב, חשוב ונכון? בזה לנו אין ספק…
  3. בכל עיר שאליה נגיע זומו ייראה קצת אחרת, אבל בכולן הוא יהפוך לכיכר העיר החדשה. בכל מקום שנעגון בו נציע, לצד תערוכה של מיטב אמני ישראל, שלל אירועי תרבות. זומו ערד, התחנה השנייה במסע, יתקיים בין ה-16 בנובמבר לסוף דצמבר, במפעל מגבות ערד. עשו לנו לייק, הצטרפו למסע ותקבלו עדכונים חיים כל הדרך.

מוזמנים לשתף