מפרשים הינו מיזם חברתי עסקי הממוקד בהפעלת כלי שייט גדול (67- ספינת מפרש) לצורך פיתוח מגוון רחב של פעילויות ליחידים ולקבוצות באמצעות פעילות בסביבה ימית מעצימה ,מאתגרת ובונה תוך התמודדות והתגברות על קשיים

רקע:

הים וצפונותיו, הים ונחשוליו, הים ומרחביו, מהווה, משחר התרבות האנושית, זירת מפגש וביטוי לעוצמה ולתעוזה, לאחווה ולרעות, לאהבה ולידידות שיש בנפש האנושית. אודיסאוס ומובי דיק, מגלאן והזקן והים  צרבו בתודעה האנושית את המפגש המופלא שבין רוח האדם, ערכיו והישגיו לבין איתני הטבע ונפלאות העולם. הים הוא המקום שבו חוברים יחדיו; אומץ ותושייה, ייאוש ותקווה, רעות ובדידות. זירה בה המפגש האנושי כמו מזקק ומטהר את המידות במיטבן.

על המיזם:

מפרשים הינו מיזם חברתי חדשני הרותם את סגולות המרחב הימי על מנת לאפשר ליחידים ולקהילות לפתח שיח של שיח של היכרות, שיח של אחווה,  שיח של רעות , שיח של שלום.

מיזם מפרשים מכוון לציבור רחב של אנשים, מקבוצות חברתיות, מקצועיות, תרבותיות והשתייכות שונות; בני נוער וצעירים, אנשי חינוך ומטפלים, מובילים ומנהלים חברתיים, יהודים, ישראלים ופלסטינאים, יחידים וקבוצות במצבי מעבר ומשבר. ציבורים אלה יחשפו לכוחו המצמיח, המעצים והמאחה של הים, וליכולתו להביא אנשים לעבוד בשיתוף ובהרמוניה ולמרחביו התרפויטיים האפשריים יצירת אישית, מציאת קבוצת השתייכות ומשמעות מחודשת לחיים.

מרכיב יחודי במיזם הינו היכולת לצאת להוביל מסעות ימיים קבוצתיים ובאמצעות ם ליצור תהליך מעצים על סיפונה של מפרשית ייחודית, המאפשרת יצירת חוויה אישית וקבוצתית בתווך הימי, לאורך זמן ובתנאים מאתגרים המסעות הימיים מאפשרים התמודדות עם מגבלות וקשיים, תקשורת עם השונה, פיתוח כישורי מנהיגות ויצירת עבודת צוות איכותית.

חלק ניכר מהפעילות במפרשים מושתת על תרומתם של מתנדבים מומחים ומקצועיים בתחומי השיט והחינוך, לצד סגל מקצועי אינדיספלירי המיומן בעבודה במרחב הימי.

הספינה והעבודה הקבוצתית במסגרתה הנה כלי יעיל ביותר לאבחון, לבנייה ושכלול של דפוסי התנהגות. ההתפתחות והלמידה מתאפשרות הן בהיבט האישי של כל משתתף, והן בהיבט של הקבוצה כשלם או כמכלול.

בהיבט האישי – המשתתף חווה התנסויות המשפיעות על יכולות וכישורים שונים: : יכולת ביטוי, תקשורת בין אישית,  עבודה בצוות,  התמודדות עם קבלת סמכות , התמודדות אישית וקבוצתית עם מצבי עמימות וחוסר וודאות,  לקיחת אחריות,  כישורי מנהיגות ועוד. בהיבט הקבוצתי/ארגוני – באות לידי ביטוי מגוון יכולות, כגון: שיתוף פעולה,  קבלת החלטות והתמקמות בקבוצה ובחברה,  תקשורת בין אישית,  הנעת תהליך ומצבי תלות הדדית. וכמובן, חלקים רבים הקשורים למיצוב בקבוצה ושייכות.

עיבוד התכנים

פעילות אתגרית טיפולית אינה מקבלת את מלוא המשמעות הנפשית ללא עיבוד.  מנחי הקבוצות שומרים על מסגרת תמיכתית פתוחה ומאפשרת, מקדמים ומפרשים תהליכים בקבוצה. העיבוד מתקיים בזמן שנקבע לכך בסביבה , בעיתוי ובהגדרות הקבוצ~ הכבה ו.צרכיה, אופן פעילותה, תפקודה, מצב הים ועוד.

 

מטרות מפרשים

מטרת העל של המיזם הינה לרתום את הים בישראל, ככלי רב עצמה בהובלת שינויים חברתיים, בהתמודדות עם מגבלות וקשיים, בתקשורת עם השונה, בפיתוח כישורי מנהיגות וביצירת עבודת צוות איכותית..

פיתוח מגוון רחב של פעילויות ליחידים ולקבוצות באמצעות פעילות בסביבה ימית מעצימה ,מאתגרת ובונה תוך התמודדות והתגברות על קשיים .

סיוע, תמיכה והעצמה של אוכלוסיות מוחלשות ובכללם ילדים ובני נוער בסיכון, קבוצות חברתיות מודרות, קבוצות המתומדדות עם מוגבלויות וחולי, אסירים לקראת שחרור ועוד, , וזאת על ידי יצירת חווית הצלחה ומתן כלים ימיים לשימוש מאוחר יותר ביבשה.

הפחתת ניכור, שיפוטיות וזרות בין מגזרים וקבוצות באוכלוסייה בישראל באמצעות שיתוף פעולה ימי .

קידום כישורי מנהיגות , עבודת צוות והובלה בקרב צוותים מקצועיים, עסקיים וחברתיים.

קידום מודעות לסביבה הימית ואתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל לשימור סביבה ימית בריאה ומאוזנת.

יזמי המיזם: יוסי סוקולוב, אסף ריינפלד, אלעד טל ויוסלה דרור, בליווי, סיוע ותמיכה של מועדון השיט דרך הים. מנהל המיזם :יוסלה דרור. הנהלה מקצועית ציבורית בראשות ד"ר אודי נצר מובילה את המיזם על כל היבטיו.

הפלגת חובלים, הפלגת תמיכה במפרשים - (9.8.19)

מתגעגעים לרוח ים? רוצים לחוות הפלגה מסוג אחר? מחפשים "תירוץ" להתראות עם אנשים שלא ראיתם הרבה זמן?

מיזם מפרשים מזמין אתכם לשיט חוויתי על ספינת המפרש הגדולה והייחודית שלנו!

במהלך ההפלגה אתם תשמשו כאנשי צוות, תמשכו בחבלים ותניפו מפרשים. אתם תגרמו לספינה התחרותית שהקיפה את העולם פעמיים נגד משטר הרוחות להפליג.

חבר'ה טובים, והמון רוח ים!   

אז מה בתכנון?

  • יציאה ממרינה הרצליה ב9.8.19 בשעה 12:00 (משך ההפלגה כ4 שעות)
  • הפלגה חוויתית על הספינה הייחודית של "מפרשים"
  • חזרה למרינה בשעה 16:00

עלות ההשתתפות 500 ₪.  (מספר המקומות מוגבל…)

תרומת כל סכום הגבוה מ 500 ₪, תתקבל בברכה ותהווה תרומה מוכרת לצרכי מס

*מיזם מפרשים פועל ללא מטרות רווח. כל ההכנסות מהפלגה זו עוזרות לנו לקיים פעילויות חינוכיות-טיפוליות לקהלי היעד שלנו. ניתן להתרשם מהפעילות בעמודה פייסבוק שלנו או באתר מפרשים

הפלגת גיבוש חוויתית – בואו להיות צוות של ספינה תחרותית (4 שעות)

יום הגיבוש שלנו פותח למשתתפים צוהר לעולם הים. המשתתפים ילמדו לתפעל בעצמם את הספינה הגדולה. הם יחזיקו הגה, ימשכו בחבלים, ינווטו ולמעשה ישיטו בעצמם את הספינה, כל זה באמצעות משימות מגוונות ומאתגרות.

הפעילות תשלב היכרות עם הספינה ועולם השיט תוך ביצוע משימות בים הפתוח ועבודת צוות.

בתיאום מראש, ניתן לבנות את הפעילות כך שתציף נושאים עימם מתמודדים המשתתפים בחיי היומיום (תקשורת, עבודת צוות, ניהול מרחוק וכדומה)

הפעילות וכוללת:

  • כיבוד קל
  • סקיפר
  • איש צוות מקצועי
  • ביטוח

*הפעילות מיועדת ל 13-6 משתתפים ומשתתפות

ניתן לשדרג את החוויה:

  • שני בקבוקי יין- 150₪

סדנת ODT- בניית צוותים / סדנת מנהלים (8 שעות)

בלב הים, ערכים כמו לקיחת אחריות, מקצוענות והובלת צוות מקבלים משמעות רבה מאוד, בנוסף נדרש כוח קולקטיבי בכדי לפעיל את מפרשי הספינה ונוכחותם של כלל חברי הקבוצה על הסיפון הינה הכרחית, כמו גם יציאה מאזור הנוחות תעמיד את המשתתפים בסדנה מול התמודדות מאתגרת ומספקת ממנה ניתן ללמוד המון על תפקודו של צוות.

מהלך הפעילות כולל הפלגה, הפסקת צהריים, המשך פעילות וסיכום. במהלך הפעילות ובסופה יבוצע עיבוד של התהליכים שחוו המשתתפים ויופקו לקחים המשליכים על הפעילות היום יומית בחברה. את החוויה מלווים אנשי מקצוע מתחום הייעוץ הארגוני ומעולם הODT והתוכן יותאם מראש לאופי הצוות, למטרותיו, ולנושאים המאפיינים את סביבת העבודה בה הוא פועל. (תתקיים פגישת הכנה מקדימה לפעילות לטובת דיוק מטרותיה)

הפעילות כוללת:

  • כיבוד קל בהגעה
  • ארוחת צהריים קלה
  • סקיפר
  • מנחה קבוצות המוסמך להנחיה על הספינה
  • ביטוח

*הפעילות מיועדת ל12-6 משתתפים ומשתתפות

ניתן לשדרג את החוויה:

  • שני בקבוקי יין- 150₪

מוזמנים לשתף